Nieuwsberichten

Toegevoegd door: Corenna Mennik
Uitgegeven: 25 oktober 2023 14:16 uur

Plaats: Eben-Haëzerkerk Klazienaveen
Datum: 31 oktober 2023. Aanvang: 19.30 uur.
Na afloop is er gelegenheid voor een nagesprek.

Van de musical ‘Het gaat door!’ die in het voorjaar van 2023 is uitgevoerd in Erica, is een video gemaakt. De film neemt ons mee naar Rome, anno 64. De evangelist Lucas overhandigt zijn nieuwe boek aan de Romeinse advocaat Theofilus. Lucas laat daarin zien dat de boodschap van het evangelie niet stopt, ondanks dat de volgelingen van Jezus om hun geloof worden vermoord. Er worden gebeurtenissen getoond uit de geschiedenis van het christendom. Het verhaal van het evangelie gaat door als een droom van vrede die mensen bemoedigt en inspireert. Maar er is ook de voortdurende confrontatie met de harde macht van de gevestigde orde. Uiteindelijk wordt in de film de sprong naar het kerkelijk leven in de huidige tijd gemaakt. Dwars door alles heen blijkt het evangelie stand te houden. Het christendom heeft toekomst, omdat geloof, hoop en liefde nooit zullen verdwijnen. Het gaat door!