Nieuwsberichten

Top 2000-kerkdienst zondag 18 februari
Toegevoegd door: Corenna Mennik
Uitgegeven: 12 januari 2024 20:01 uur

Zondag 18 februari wordt er tijdens de gezamenlijke kerkdienst van "Kerken met Vaart" in de Noorderkerk van Nieuw Amsterdam, een Top 2000-kerkdienst gehouden.
Een Top 2000-kerkdienst is een kerkdienst gebaseerd op nummers uit de Top 2000. De Top 2000 staat boordevol mooie nummers over liefde, hoop en verdriet. Iedereen kent wel een nummer uit de Top 2000 en heeft hier een bepaalde ervaring mee. Heel veel nummers blijken prachtig te passen in een kerkdienst
Top 2000-kerkdienst is een idee van Dominee Fred Omvlee en in 2013 vond de eerste Top 2000-kerkdienst plaats. Omvlee nam zich voor 'het levensgevoel' van de Top 2000 in de kerk op te roepen. 'In de Psalmen kun je veel soul vinden, in de Klaagliederen de blues, in de evangeliën de gospel en Openbaringen zit vol rock 'n' roll.'
Elk jaar vinden er in ongeveer 100 protestantse kerken een dergelijke dienst plaats.

Het thema van deze Top 2000-kerkdienst is: “SOUNDTRACK van je LEVEN"
De dienst wordt geleid door Dhr. H.H. Veld uit Haren.
Paula Keizer verbindt de dienst met de muziek.
De muziek wordt verzorgd door de dames Groenhof uit Erica en het gezamenlijke Musical koor. Ook zullen er een aantal nummers via de beamer worden afgespeeld.
Alle vaste elementen van een kerkdienst zullen in de Top 2000-kerkdienst terug komen(Gebed, Schriftlezing, Overdenking, Voorbede, Zegen, Slotlied etc.)
Tijdens de dienst zal er muziek zijn van: U2, Fleetwood Mac, Blof, The Birds, Stef Bos, Kinga Ban, Marco Borsato, Daniel Lohues enz.

Na de dienst is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten en na te praten onder het genot van een kopje koffie, thee of limonade.

De top 2000-kerkdienst wordt gehouden op zondag 18 februari van 10.00 uur tot 11.30 uur in de Noorderkerk, Vaart noordzijde 139, Nieuw Amsterdam

Het belooft een mooie en bijzondere dienst te worden.

De dienst wordt uitgezonden op www.kerkomroep.nl: Noorderkerk Nieuw-Amsterdam.
En de dienst wordt de zondag 24 febuari uitgezonden bij ZO!34 te beluisteren in Emmen op 107.6FM, in Coevorden op 105.4FM en op TV via Ziggo kanaal 45 en Kpn kanaal 1384.