Nieuwsberichten

Pelgrimswandeling
Toegevoegd door: Corenna Mennik
Uitgegeven: 25 oktober 2023 14:36 uur

Op zaterdag 4 november organiseert Kerken met Vaart een pelgrimswandeling. Ditmaal in het prachtige Westerwoldein herfsttooi. De start is om 12 uur bij de Geref. Kerk aan de Dorpsstraat 11 te Sellingen, Gr.  Daar kan ook geparkeerd worden. Vandaar lopen we over het Kerkpad naar de Hervormde Kerk waar aansluitend een middaggebed zal plaatsvinden. In deze kerk uit de 13 eeuw zijn onder meer schilderingen te zien van Christoffel, de beschermer van de reizigers! Vervolgens lopen we door een interessant beeklandschap richting Ruiten AA waar we de Twaalf Apostelen boom aantreffen. We houden pauze bij Heerlijk Westerwolds Land een kleinschalig projekt met  biodiversiteit. Via een vlonderpad trotseren we het moerasgebied en bereiken zo de ‘overkant’. Onderweg staan we stil bij wat ons beweegt, gedachten over ‘eeuwenoud en grenzeloos’. Opgeven is niet nodig. Ieder is van harte welkom. De wandeling is ca 7 km. Er wordt geregeld gepauzeerd, we passen het tempo aan. Goed schoeisel en een lunchpakket en drinken meenemen!